top of page

קחו דקה למחשבה - על החשיבות של סדר וניקיון בחנות


מבוסס על כתבה שפורסמה במגזין CS News


אין זה סוד שחוויית לקוח טובה בכל חנות מתחילה ביסודה בנושא הסדר והניקיון. גם אם צוות העובדים אדיב ואסרטיבי, המבצעים שווים, ומלאי המוצרים עדכני - חנות מלוכלכת ומבולגנת (ובייחוד חנות ממנה נודף ריח רע) משאירה רושם שלילי, והלקוחות נוטים להתמקד בראש ובראשונה בהיבט זה, ואף לזכור אותו בהמשך.


בעוד שבעלי חנויות רבים מקפידים לשטוף את רצפת החנות, ומבינים את החשיבות העקרונית של נושא הניקיון, השגרה העמוסה גורמת להם "ליפול בקטנות" - לעתים חנויות מזניחות היבטים אחרים שחשובים לא פחות מניקיון הרצפה:

· סידור מדפים תדיר - במיוחד המדפים הנמוכים והגבוהים ביותר, אליהם הלקוחות מתקשים להגיע ניקיון

המדפים עצמם

· ניקיון המוצרים - למשל הסרת אבק ממוצר שנמצא בתצוגה מספר ימים

· ניקיון החלונות בחנות

· ניקיון היקפי בכניסה ומסביב לשטח החנות

· ניקיון ציוד בחנות, הנמצא בשימוש העובדים והלקוחות - כמו מכונות לפריסת גבינה או לחם, מקררי תצוגה, עמדות הדגמה, עמדת טעימות, ועוד

· נראות חיצונית נקייה ומסודרת של עובדי החנות - ללא חולצות מרושלות, גופיות פתוחות, כפכפי אצבע, או

סתם בגדים מוזנחים שעשויים להשאיר רושם רע על הלקוח

· פוליש תקופתי של רצפת החנות, שאיבת אבק משטיחים, וניקוי שטיחונים הנמצאים בכניסה לחנות

· ניקיון תדיר של חדר השירותים, באם ישנו בחנות - כולל השארת מספיק נייר טואלט, סבון ומפיצי ריח

לשימוש הלקוחות


ניקיון החנויות חשוב במיוחד כאשר מדובר על מכולות, מרכולים וחנויות נוחות בהם נמכרים מוצרי מזון ומשקה. למרות שישראל ידועה בתור מדינה 'מבולגנת' בה לא מתרגשים מאי-סדר, הישראלים דווקא נוטים להקפיד מאד על היגיינה וניקיון. בדומה לאופן בו ישראלים רבים משקיעים בניקוי הבית, כך הם גם נוטים לגלות יחס לא סלחני לחנויות מלוכלכות (אפילו אם מדובר על לקוח אחר אשר תרם להיווצרות הלכלוך - ע"י הפלת מוצר, השלכת עטיפה וכדומה).

הישראלים נוטים לשתף ולהתלונן, ולכן אם לקוחות פונים אל צוות החנות בתלונות הנוגעות לניקיון - תמיד היו קשובים, טפלו במפגע, ואף הודו ללקוח על הסבת תשומת לבכם לנושא.


מקור:

345 צפיות0 תגובות
bottom of page