top of page

עתיד גדול לאריזות קטנות


מבוסס על כתבה שפורסמה במגזין Supermarket News


מגמת הבריאות, הרצון לחסוך כסף, אורח חיים לחוץ On the Go, וגיוון במבנה התא המשפחתי המודרני (משפחות חד הוריות) - כולם תורמים לכך שכיום טרנדי מאד לרכוש מנות ואריזות אישיות. על מדפי המכולות ורשתות השיווק השונות ניתן למצוא כיום מותגים רבים אשר השיקו אריזות מוקטנות המתאימות ליחידים או לזוגות - למשל סלט אישי, חומוס קטן, כריך בלחמניות ביס, וכדומה.


נראה כי הביקוש הצרכני למנות אישיות מונע בעיקר מרצון לשמור על הגזרה ולא להגזים בכמויות שאוכלים, אך גם שיקולים נוספים נמצאים בתמונה - כמו ההעדפה לקנות מדי יום מנה קטנה אך טרייה, במקום לקנות מארז גדול של מוצר שאחרי כמה ימים מאבד מהטריות ונזרק לפח. טרנד האריזות האישיות מתאים גם ליצרנים רבים, כיוון שעל האריזות האישיות ניתן לגבות פרמיית מחיר.


היה נדמה שהאריזות האישיות מתמקדות במוצרים מקוררים, אך כיום הטרנד מתרחב גם למוצריים נוספים ופחות סטנדרטיים. לדוגמה, אם בעבר מאפיות וקונדיטוריות בחו"ל היו מוכרות רק עוגות שלמות, כיום חלק מהחנויות מאפשרות ללקוחות לרכוש פרוסת עוגה בודדת. בדוגמה אחרת, יצרניות מסוימות מוכרות עוגיות באריזות מוקטנות, ובהן רק 4 או 6 עוגיות בכל אריזה, במקום 8 או 12 יחידות מוצר. גם בקטגוריית דגני הבוקר, לצד האריזות המשפחתיות ניתן למצוא בחו"ל אריזות אישיות 'לקחת לדרך'.


על אותו משקל, יצרנית מזון לחיות מחמד החלה לשווק 'מנות אישיות', המיועדות לאנשים היוצאים לנופש עם הכלב או החתול שלהם, ואינם רוצים להיסחב עם שק מזון גדול לבעל החיים. בחנויות ירקות ופירות בחו"ל - ובמיוחד באזורים עירוניים - אין זה נדיר להיתקל בלקוחות הקונים (למשל) בננה אחת, תפוז בודד, או שני תפוחים בלבד.


לעתים מנה אישית מהווה תחליף לארוחה מלאה - עובדים הקונים סלט אישי קטן או 'ערכת מיני' הכוללת (לדוגמה) מנת פסטה, ולצדה כוסיות פלסטיק קטנות עם רוטב וגבינה מגוררת, וסכו"ם חד-פעמי.

לפיכך, מומלץ לבעלי מכולות ומרכולים לשים לב להתפתחות הטרנד בזירה הישראלית - ולהגדיל את מלאי המוצרים המגיעים באריזות אישיות או מוקטנות. גם מבצע על מכירת פריטים בודדים (כמו חטיף שוקולד בודד) יכול להתגלות כאטרקטיבי. בנוסף, ניתן להציע ללקוחות מבצעים המשלבים מספר מוצרי-מיני שונים - למשל חומוס אישי בתוספת לחמנייה קטנה ובקבוק מיץ קטן.


מקורות:

92 צפיות0 תגובות
bottom of page